Als interim-manager direct profijt van Modular Executive MBA

Dolinde Webers, student Modular Executive MBA

Als interim-manager direct profijt van Modular Executive MBA

Als peoplemanager onderbouw ik beslissingen nu meer met harde feiten
“Je bent je eigen gereedschap en daarmee moet je het doen. Dat geldt zeker voor een interim-manager bij complexe verandertrajecten en in crisissituaties. Waardevol vind ik dat ik nu meer bewust zaken vanuit meerdere perspectieven bekijk en dat ik snel kan switchen tussen verschillende denksystemen. Bovenal leer je jezelf tijdens het Modular Executive MBA goed kennen.

Eigen blikveld verruimen
Sinds 2008 werk ik als zelfstandig interim-manager in zorginstellingen om veranderingen/innovaties op te starten en lever ik een bijdrage aan het soepel laten verlopen van ingewikkelde processen. Dat past bij mij vanuit de opleiding Gezondheidswetenschappen aan Maastricht University en de post-doctorale studie Verandermanagement aan de VU in Amsterdam. Toch groeide de behoefte om in een andere branche te werken. Waarom niet eens een opdracht uitvoeren voor bijvoorbeeld een productiebedrijf? Om mijn eigen blikveld te verruimen, startte ik in november 2010 met het Modular Executive MBA van Maastricht University.

Theorie, vaardigheden en praktijk
Tijdens het Modular Executive MBA presenteren docenten meerdere systemen en leren je hiermee analytisch om gaan. Ook combineren ze de theorie met de vaardigheden. Bijzonder waardevol. In de praktijk ervaar je zaken immers intenser en merk je daadwerkelijk welke werkwijze bij jou past. Ook tijdens de internationale weken slaat het Modular Executive MBA de brug tussen theorie en praktijk. Een college in Zuid-Afrika over scenario’s schrijven heeft een grotere impact dan dat je hier in Maastricht naar een Zuid-Afrikaanse professor luistert. Daar ben je in het land van de apartheid, van de townships en Nelson Mandela. Je ziet, voelt en ervaart de pijn van het land met zo’n grote contrasten. Dat vergroot je blikveld; je krijgt een ander abstractieniveau. Daar waar je in je dagelijkse werk met belemmeringen wordt geconfronteerd, zie je dan dat er toch nog rek is. Dat er meer mogelijkheden zijn.

Peoplemanager
Momenteel sta ik op het punt om te starten met het Business Consulting Project (BCP), het laatste onderdeel. Nu al heeft het Modular Executive MBA me veel gebracht. Om veranderingen en innovaties in organisaties door te voeren, opereer ik immers veelal als peoplemanager. Ik merk dat ik beslissingen nu meer onderbouw met harde feiten. Dat helpt enorm bij het verkrijgen van commitment. Opdrachtgevers waarderen mijn brede visie op problemen. Ze zien dat ik snel kan denken en schakelen tussen verschillende systemen; ik opereer meer ondernemend binnen mijn opdracht. Bovenal vind ik het Modular Executive MBA een cadeau dat je jezelf moet gunnen.”

Dolinde Webers
Na het voltooien van de opleiding HBO-jeugdwelzijnswerk ging Dolinde Webers werken in de complexe jeugdzorg. Naast haar baan studeerde ze in deeltijd vervolgens Gezondheidwetenschappen aan Maastricht University en volgde de post-doctorale studie Verandermanagement aan de VU in Amsterdam. In 2008 startte ze haar eigen bedrijf Webers Works (www.webersworks.nl) van waaruit ze werkt als interim-manager bij onder andere complexe verandertrajecten, in crisissituaties of bij vervanging van een vaste collega. November 2010 startte ze met het Modular Executive MBA dat ze medio 2013 hoopt af te ronden.

Dit bericht werd geplaatst in Economie, MBA. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

